taxiprijzenutrecht.nl

Onderwerpen over de taxi in Utrecht
Het is nu 17 jul 2018 22:32

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 apr 2015 17:30 
Offline
Beheerder

Geregistreerd: 10 jun 2014 19:14
Berichten: 19
Woonplaats: Houten
Onderstaand is zowel naar de STKU als naar de gemeente Utrecht verzonden:

Mijne heren,

Zoals wellicht bekend bij jullie, komt morgenavond, 31-3-2015, de nieuwe taxiverordening in de gemeenteraadsvergadering.

In de verordening staat onder artikel 7 punt 4 dat de chauffeur bekend dient te zijn met lokale verkeerssituatie.
Houdt dit dan ook in dat de gemeente ons daarover op een duidelijke manier gaat informeren?
Aldaar is bekend wanneer en hoe lang wegen afgesloten worden vanwege werkzaamheden, zou toch mogelijk moeten zijn dat wij (de taxibranche) daarover geïnformeerd worden.
Is bij jullie overigens bekend of dat bij het openbaar vervoer wel allemaal bekend is?
Misschien is daar deze informatie op te halen?
En zo niet, dan kan er wellicht samen met hun om deze informatie gevraagd gaan worden bij de gemeente Utrecht (en wellicht ook bij de provincie).

Verder lof voor de vandaag door mij ontvangen folder ‘Informatie voor chauffeurs over de Utrechtse Taxiverordening’.
Hierover heb ik echter nog wel een aantal vragen:

Bij de afspraken, welke met de taxi gemaakt zijn wordt gesproken over een programma voor eisen voor de standplaatsen.
Wat houdt dit programma in?
Wat, waar en wanneer worden veranderingen aangebracht op de standplaatsen?

Er wordt ook gesproken over een klanttevredenheidsonderzoek. Wat houdt dit precies in?
Welke vragen worden er gesteld in de enquete?
En voor wie zijn die vragen specifiek bedoeld?

Wat zijn de voorwaarden waaraan de keurmerkorganisatie behoort te voldoen?
Wat houdt de mandaatbevoegdheid exact in?
Wat zijn de afspraken die zijn gemaakt met de Politie en de IL&T?

Wat wordt verstaan onder een alternatieve buffer aan het Stationsplein Centrumzijde?


Hopelijk kunt u mij op al bovenstaande vragen antwoorden verschaffen.

De gemeente heeft hierop als volgt geantwoord:
Citaat:
Ik zou je graag van de antwoorden voorzien, maar dit kan volgens mij het beste - namens de taxichauffeurs – de gesprekspartner van de gemeente doen, TRU.
Het lijkt mij inderdaad goed dat jullie door de TRU bij de gang van zaken betrokken worden.


De TRU en de STKU hebben tot op heden niet gereageerd.

Zodra er antwoorden komen wordt dat hier gepubliceerd!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 apr 2015 19:08 
Hieronder het antwoord van de STKU op 13 april 2015, van de TRU nog steeds geen antwoord ontvangen!

Geachte heer Vermeer,

Uw vragen zijn ontvangen.
Hoewel dit onderwerpen betreffen waar de STKU inhoudelijk niet over gaat
maar slechts een adviserende rol heeft richting TRU en Gemeente Utrecht v.w.b. de uitvoering,
zal ik u trachten te duiden waar u uw vragen het beste kunt plaatsen.

De STKU is de uitvoeringsorganisatie die ten dienste staat van het verbeteren van
de Kwaliteit voor de Reiziger in het straattaxi vervoer.
Dit op basis van nu nog de OKTU(2013) en RTKU en zodra de verordening Utrechtse Taxivergunning wordt ingevoerd,
op basis van deze verordening.
Toezicht & Handhaving door STKU zal zich na het invoeren van de verordening (net als nu) beperken tot Keurmerkchauffeurs en Keurmerkauto’s
en de daarbij behorende en vastgestelde Kwaliteitsregels.

Over de werkafspraken die de STKU maakt in het kader van Toezicht & Handhaving met de politie Utrecht, VTH(GU), ILenT,
de Belastingdienst en andere Controlerende Organisaties, doet de STKU geen inhoudelijk mededelingen.


Zoals u weet is de TRU de branche- en ondernemersorganisatie, die aan de basis staat van de Kwaliteits Keurmerk regels.
Daarnaast ontwikkelt de TRU op dit moment het (ideale)programma van eisen ten aanzien van Taxi standplaatsen.

GU is verantwoordelijk voor het tot stand komen, implementeren en uitvoeren van de verordening.
Dit is ambtelijk voorbereid en volgt nu de democratische route langs het college van B&W en de Raad.
In het Zienswijze traject en op 31 maart jl. was er gelegenheid om via de Raads Informatie Avond als belanghebbende in te spreken.

Infrastructurele zaken zoals standplaatsen, buffer(s)(alsmede faciliteiten daarop), detectiesystemen horen bij zowel GU, POS en de provincie Utrecht (voorheen BRU).

Inderdaad is de TRU voor u de meest aangewezen gesprekspartner als het gaat om de coördinatie tussen en communicatie met deze verschillende domeinen.

Ik verwacht u hiermee correct en zorgvuldig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dik Pol
Coördinator | STKU
Stichting Taxi Keur Utrecht
030-7601028
Kantoor bereikbaar op woensdag van 11:00-16:00
http://www.stku.nl


Laatst gebumpt door Anonymous op 30 apr 2015 19:08


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling